lördag 21 november 2009

SLU-fallet prövas i Hovrätten

I morgon drar jag till Stockholm, detta därför att SLU-fallet ska prövas i Hovrätten på måndag. Det kommer att bli spännande och jag hoppas verkligen att de som ska avgöra fallet är vettiga, dvs att de inser det felaktiga i att sortera bort en hel grupp människor enbart pga att de anses vara kvinnor. Domen kommer ju att vara avgörande för hur vårt fall mot Psykologen kommer att bedömas så jag kommer verkligen att hålla mina tummar stenhårt på måndag! Dömer de till vår nackdel så kan det inte förstås som annat att det är helt meningslöst att läsa in sin gymnasiekompetens på folkhögskola för den som på pappret är kvinna. Vad jag har förstått nu så gör alla de utbildningar jag är intresserade av på samma vis, låter männen i hamna först i antagningslistan. Då det brukar finnas max ca 4 platser i folkhögskolekvoten så är det med andra ord omöjligt att komma in om en inte är man.


1 kommentar: